Friday, October 5, 2007

Bobcats' Offensive Composite Scores

I was reading Queen City Hoops today (a must-read for any Bobcats fan) and followed a link to 82games.com's Offensive Composite Score - a combination of PER, Dean Oliver's offensive rating system, and offensive +/-. Click here for the numbers for all NBA players in the 06-07 season.

I am obviously a big stats guy. Although I prefer the Wins Produced metric created by David Berri (author of The Wages of Wins), I am interested in any statistic that can help sculpt my evaluation of NBA players. So: the idea of combining various statistics to create a comprehensive score holds great appeal.

Below are the Offensive Composite Scores for each of last season's Bobcats.

Derek Anderson: 31.4
Matt Carroll: 28.3
Emeka Okafor: 25.0
Gerald Wallace: 21.8
Sean May: 20.4
Walter Hermann: 15.5
Raymond Felton: 6.6
Brevin Knight: -3.3
Primoz Brezec: -16.4
Jake Voskuhl: -21.3
Jeff McInnis: -47.5
Adam Morrison: -51.4

Morrison and McInnis both shot below 40% last season, and they are at the bottom of the pack. That makes sense.

Conversely, Derek Anderson is a big surprise. Last season he shot 43% from the floor and 34% from 3-point range. How does that translate into such an outstanding Offensive Composite Score? His Offensive Composite Score is higher than Shaquille O'Neal, Dwight Howard, and Al Jefferson!

What gives?

2 comments:

梁爵 said...

2020.05.18酒店小姐的基本介紹跟工作內容受到疫情影響,全台酒店、我在酒店上班的日子遭勒令停業,酒店小姐也暫時失業。一名網友就表示酒店小姐一定有S?,他看到有些新時代的獨立女性都會說,做酒店 八大行業是哪八種行業呢?不一定會賣身,只是趁年輕趕緊存錢,且不偷不搶已經存到人生第一桶金;不過原PO好奇,「酒店妹職場須知 【酒店PT 】不是會被帶出場嗎,難道只是單純吃宵夜?」貼文曝光後引發熱議。原PO在PTT指出,他看到一些新時代的獨立女性,都會說做酒店不一定會賣身,只是趁年輕存錢,「不偷不搶已經存了第一桶金,酸民有嗎?」而這種文章下面一堆女孩點讚,但原PO疑惑,「酒店妹不是會被帶出場嗎,難道只是單純吃宵夜?有沒有酒店打工這方面的八卦?」貼文一岀引發熱議,網友紛紛回應:「不一定賣身是在說別人,用別人的案例說服你」、「好像帶出場做什麼都可以,就是賣時間陪你,但S要另計的樣子」、「就S…不然能幹嘛」、「看是哪種框」。除了發生性行為外,也有過來人舉出自己的經驗,紛紛表示「玩動物森友會」、「麻將缺一位,湊酒店妹不行哦?」「有錢人都花錢帶酒店妹去聊天啊」、「吃清粥小菜」、「唱歌、打保齡球、打撞球、射飛鏢」、「看臉,臉不OK就吃消夜」、「打遊戲王卡」、「踏青旅遊逛書展」、「上次帶一個大學生出場,請她幫我寫期中報告」、「我朋友上次框酒店妹出來幫他解微積分題目,給你參考 」、「談情說愛」、「遊戲王決鬥啊,妹子沒輸過」、「探討人生哲理」、「補習英文啦」、「相約考國考」。

梁爵 said...

酒店經紀人爭搶酒店小姐惹禍2020.12.01本刊酒店工作-台北酒店專業經紀人即時快訊:高雄市三民區一家酒店傳出經紀人為爭搶酒店打工妹,遭人帶往包廂私刑侍候事件!據了解,該名2、30歲吳姓經紀人,欲將旗下酒店上班紅牌【酒店小姐】【酒店公關】轉往其他酒店兼差,引發該家酒店不滿,替酒店圍事數名年輕男子將吳男帶往包廂拳打腳踢一番教訓,事後吳男負傷至另一分局轄區派出所報案求救,警方依單一窗口將案件轉往案發轄區分局,分局火速逮捕涉案5嫌,訊後依妨害自由、強制等罪函送法辦。該家位於三民區附近的酒店業者和吳姓傳播經紀人為了喬【酒店小姐】【酒店公關】的坐檯服務,雙方發生不快,業者得知吳男執意欲將旗下紅牌傳播妹帶往其他酒店服務,在酒店圍事的數名年輕人周一凌晨將吳男押往酒店包廂私刑侍候。本刊獨家取得吳男遭數名男子毆打影片,畫面中只見吳男頭部似乎被套上白布,數人臉露凶光,朝吳男一陣拳打腳踢,吳男無力還手,遭狠K一頓;吳男負傷從酒店走出後,隨即轉往他轄派出所報案求救,吳男被送醫治療,所幸僅頭和身體擦挫傷。轄區三民一分局接獲單一窗口通報,偵查隊立即成立專案小組,火速將涉案的高姓男子等5嫌帶回查辦,據悉,嫌犯聲稱是喝酒引起的糾紛,警方訊後先依《強制》、《妨害自由》及《傷害》等罪函送法辦。

Site Meter